Overskrift:

Hinderuplundskolen

Beskrivelse:

Hinderuplundskolen er et særligt læringstilbud, hvis målsætning er at finde og styrke elevens sociale, intellektuelle og skolefaglige kompetencer. 

Læs mere

Målgruppe

  • Elever med omfattende, specifikke indlæringsproblemer kombineret med introverte adfærds-, kontakt- og trivselsproblemer

  • Elever med store sociale og følelsesmæssige problemer i både skole-, fritids- og hjemmelivet, og hvor en indsats alene rettet mod familien ikke er tilstrækkelig

  • Elever med behov for omfattende og langvarige pædagogiske og undervisningsmæssige tilbud, og hvor folkeskolen ikke i tilstrækkeligt omfang kan fastholde eleven


Indsatsens indhold

Der tilrettelægges individuelle læringsforløb, der sikrer elevens mulighed for at tilegne sig en bred skolefaglig viden med henblik på et videre uddannelsesforløb eller evt. almen skolegang.

Læringen er således individuelt tilrettelagt med udgangspunkt i elevens kompetencer og potentialer, og der udarbejdes undervisnings- og handleplaner for den enkelte elev, så der sikres progression i forhold til at:
 

  • Eleven udvikler sociale kompetencer

  • Elevens indlæring øges

  • Eleven udvikler sine evner til at overskue og forudsige situationer

  • Eleven udvikler sine evner til at søge støtte i netværk

  • Elevens trivsel øges


Samarbejde

Læringen foregår i et tæt samarbejde mellem lærer, pædagog og elevens hjem. Ved indskrivning af eleven etableres et vidtrækkende skole-hjemsamarbejde, som skal bygge på dialog og samarbejde. Ved behov kan der etableres et tæt samarbejde med eksterne partnere.


 

Procedure for visitation til Hinderuplundskolen

Visitation til Hinderuplundskolen foregår via Specialpædagogisk Rådgivning, PPR ved Tove L. Jespersen.
 

Obligatoriske fag

Kontakt

Leder

Henrik Frydenlund Larsen

Mobil: 22 67 20 77

Mail: hfla@odense.dk

Adresse

Hinderuplundskolen

Skovsbovænget 9

5230 Odense M

Find vej

Vejledning

UUO vejleder

Merete Lund

Mobil: 24 88 56 60

Mail: merlu@odense.dk

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.